FAQ’s

Huren

Wat voor contractvormen zijn er mogelijk bij OurDomain Amsterdam South East?

Contractvormen East House:

  • Young professionals & studenten contract: minimaal 1 jaar, maximaal 5 jaar met een opzegtermijn van één maand

    Criteria:

    • Je volgt momenteel of bent eerder ingeschreven geweest bij een Bachelor of Master's opleiding (HBO/WO), inschrijfbewijs vereist. Of je bent werkzaam of studeert aan het Amsterdam UMC
    • Je bent minimaal 18 en maximaal 27 jaar (maximaal 22 jaar voor de Standard Studio)
    • Je bent student of (zelfstandig) ondernemer / ZZP-er
  • Professional contract, vaste looptijd van minimaal 12 maanden, maximaal 24 maanden

    Criteria:

    • Je volgt momenteel of bent eerder ingeschreven geweest bij een Bachelor of Master's opleiding (HBO/WO), inschrijfbewijs vereist. Of je bent werkzaam of studeert aan het Amsterdam UMC
    • Je bent minimaal 18 jaar, er is geen maximumleeftijd voor dit contracttype
    • Je bent ZZP-er / zelfstandig ondernemer
    • Dit contracttype is alleen mogelijk voor Executive plus studio's
  • PHD-contract (huurcontract voor de duur van je doctoraat). Dit contract is alleen mogelijk voor Executive Plus studio's

    Contract types in North & West House

    Contract type 1:

    • 1 Huurder (+ optionele medebewoner)
    • Bruto maandinkomen (excl. vakantiegeld, bonus, etc.), minimaal 3,5 x basishuur
    • Medebewoner kan tijdens het huurperiode  worden toegevoegd, verwijderd of gewijzigd, een nieuw contract moet dan worden getekend

    Contract type 2:

    • 2 Huurders
    • Gecombineerd bruto maandinkomen (excl. vakantiegeld, bonus, enz.), 4 x basishuur
    • Beiden ondertekenen het contract
    • Geen van de huurders kan worden gewijzigd of verwijderd; in dit geval moet een nieuw contract worden ondertekend (alleen mogelijk als in de nieuwe situatie aan de inkomensvereisten wordt voldaan)

    Werkende staat:

    • Arbeidsovereenkomst, ouder dan 3 maanden
    • ZZP-er, minimaal 1 jaar geregistreerd in KvK

    Contractduur:

    • Min. 1 jaar, max onbepaald

Wat zijn de voorwaarden voor het huren van een appartement in OurDomain Amsterdam South East?

Dit varieert tussen de gebouwen. 

East House
Je leeftijd, opleiding en inkomen zijn belangrijk in East House.

North & West House
In North- en West-House zijn er verschillende regels; dit zijn vrije sector huurwoningen en in dat geval gelden de regels voor het minimuminkomen. Uw leeftijd en inkomen zijn belangrijk in North & West House. 

Zie de Criteria pagina voor meer informatie.

Hoe kan ik me voor een appartement inschrijven?

  • Appartementen worden toegewezen op volgorde van inschrijving. Je inschrijving wordt alleen bevestigd, wanneer je de inschrijfkosten hebt betaald. Wanneer je een appartement hebt gekozen, kun je het inschrijfformulier invullen en alle documenten binnen 72 uur uploaden om je inschrijving af te ronden.
  • Het reserveren van een appartement (en het betalen van de inschrijfkosten) betekent NIET automatisch dat de inschrijving wordt geaccepteerd. Nadat je het inschrijfformulier hebt ingevuld en de vereiste documenten geüpload hebt, wordt de inschrijving verwerkt. Greystar behoudt het recht om elke inschrijving af te wijzen. Het inschrijfgeld wordt alleen terugbetaald als de inschrijving wordt afgewezen om andere redenen dan vermeld in de kwalificatiecriteria.
  • Zodra jouw inschrijving is verwerkt, wordt er een contract opgesteld. Nadat je het contract hebt ondertekend en de borg hebt voldaan, zal OurDomain Amsterdam South East het contract medeondertekenen. Je huurcontract is pas definitief na medeondertekening door OurDomain Amsterdam South East. Houd er rekening mee dat je binnen 72 uur het contract moet ondertekenen en de borg moet betalen.

Hoe werkt het boekingssysteem?

  1. Klik op "BOEK NU"
  2. Klik op het appartement type van je keuze

    • Er zijn vier categorieën: Standard, Superior, Executive en Executive Plus
    • Per categorie worden 10 beschikbare appartementen getoond
  3. Selecteer het gewenste appartement / typenummer
  4. Kies een gewenste verhuisdatum

    • De eerst mogelijke verhuisdatum is 17 augustus 2020*
  5. Vul alle velden in die gemarkeerd zijn met een ster

    • Houd er rekening mee dat je je naam volledig invult en "titel" kiest.
    • Alle vereiste documenten moeten worden geüpload. Je kunt indien nodig, meerdere documenten uploaden
    • Een foto voor je ID-kaart is verplicht. Dat mag een selfie zijn, die we op je ID-kaart zetten
  6. Betaal de inschrijfkosten van € 100

    • Houd er rekening mee dat het appartement alleen voor je wordt gereserveerd als de inschrijfkosten zijn betaald
    • Betaal slechts eenmalig € 100 en wacht op de bevestiging van de betaling, klik het pop-up betalingsscherm niet weg ajb
  7. Wacht tot je documenten zijn beoordeeld door het leaseteam

    • Deze worden zo snel mogelijk beoordeeld, daarna nemen we contact met je op.  Dit kan circa 3 - 4 werkdagen duren
    • Je ontvangt daarna verdere instructies over het betalen van de borg.
  8. Betaal de borgkosten

    • Houd er rekening mee dat de borgkosten binnen 72 uur nadat je aanvraag is goedgekeurd, moeten worden betaald.
  9. Onderteken het digitale contract in je account omgeving – daarna wordt het contract door de verhuurder ondertekend en is je huurovereenkomst compleet
  10. Gefeliciteerd! Je hebt net een nieuw appartement in OurDomain Amsterdam South East gehuurd!
  11. Wij houden contact en informeren je op een later moment over de inhuizing
*kan worden gewijzigd

Wat is het inschrijfgeld?

  • Het inschrijfgeld bedraagt ​​€ 100.
  • OurDomain Amsterdam South East behoudt het recht om een ​​aanvraag te weigeren.
  • Zodra de € 100 betaald is, wordt het appartement offline gehaald en voor je gereserveerd, totdat je de registratie hebt voltooid.
  • Het inschrijfgeld wordt niet terugbetaald - zodra je verhuist naar je appartement worden deze kosten omgezet naar verhuiskosten. Er worden dan verder geen extra kosten in rekening gebracht.

Wat is de borg?

Er moet een borg worden betaald voordat je het appartement definitief huurt. Deze borg voldoe je tijdens het inschrijfproces. Het borgbedrag wordt uiterlijk 97 kalenderdagen na beëindiging van het contract terugbetaald, behoudens gedeeltelijke of volledige aftrek zoals beschreven in de Algemene Voorwaarden.

  • Standard Studio: € 1.500
  • Superior Studio: € 1.750
  • Executive Studio: € 2.000
  • Executive Plus Studio: € 2.000
  • Superior Suite: € 2.000
  • 1 bedroom apartment: € 2.500
  • 1 bedroom superior apartment: € 2.500
  • 2 bedroom apartment: € 3.000
  • 2 bedroom superior apartment: € 3.000

Hoe werkt het proces nadat alles is ondertekend?

We nemen contact met je op om de exacte verhuisdatum in te plannen. Dit is meestal de eerste week van je huurtermijn. De huur van de eerste maand wordt dan herberekend op basis van jouw beschikbaarheid.

Wat is de exacte datum waarop ik kan verhuizen?

East House opened its doors in August 2020. Last apartments are available now.

East House heeft intussen haar deuren geopend. Je kan daar nu huren. Je zult door ons een inhuis-datum en tijd toegewezen krijgen na het ondertekenen van het huurcontract. De inhuis-datum die in het online verhuurportaal wordt weergegeven tijdens de registratie is slechts een indicatie. Uiteraard zullen wij ons best doen om een inhuis datum op basis van jouw voorkeuren toe te wijzen, maar uiteindelijk wordt dit toegewezen op basis van beschikbaarheid (first come, first served). In verband met COVID-19 kunnen wij maar een gelimiteerd aantal bewoners per dag inhuizen.

North & West House opent haar deuren vanaf april 2021. We houden je op de hoogte van de definitieve opleveringsdatum en -tijd na ondertekening van het huurcontract. De ingangsdatum die je in uw online huurovereenkomst ziet, is slechts een indicatie. Uiteraard zullen wij ons uiterste best doen om rekening te houden met uw voorkeuren, maar wij zullen wel plannen maken op basis van beschikbaarheid (first come, first served) en vanwege de huidige COVID-19 situatie kunnen wij slechts een beperkt aantal bewoners per dag in huis nemen.

Stijgt de huur elk jaar?

Ja, je ontvangt in april van elk jaar een brief waarin de jaarlijkse verhoging per juli wordt bevestigd.

Wat gebeurt er, nadat ik me heb geregistreerd? Hoe worden de appartementen toegewezen?

Op volgorde van inschrijving. Als jouw gewenste type appartement beschikbaar is en je aan de criteria voldoet, nemen we je op in het verhuurproces. Het verhuurproces vindt online plaats via ons verhuursysteem Rent Café.

Kom ik in aanmerking voor huurtoeslag?

Dat hangt af van je leeftijd en inkomen. Op de website van de Belastingdienst kun je kijken of je in aanmerking komt en berekenen hoeveel huurtoeslag je krijgt.

In East House bieden wij gereguleerde appartementen aan (onder de huurlimiet)

In North & West House bieden wij alleen vrije markt appartementen aan. Voor deze appartementen kom je niet in aanmerking voor huurtoeslag.

Hoeveel huurtoeslag kan ik krijgen?

Dat hangt af van je leeftijd en inkomen. Als je de website: website van de Belastingdienst bezoekt, kun je zien of je in aanmerking komt en berekenen hoeveel huurtoeslag je krijgt.  Bij het aanvragen van huurtoeslag vraagt de Belastingdienst naar de basis van de niet verrekenbare servicekosten per maand.

De servicekosten zijn als volgt opgebouwd:

Schoonmaakkosten voor gemeenschappelijke ruimtes           € 10.00
Energiekosten voor gemeenschappelijke ruimtes                     €    7.50
Kosten voor diensten van de huismeester                                    € 10.00
Kosten voor dienst- en recreatieruimten                                       €    2.50
Totaal                                                                                                          € 30.00

Hoe beëindig ik mijn huurovereenkomst? Kan ik dit in mijn eerste jaar doen?

Je kunt na een verblijf van twaalf maanden de huurovereenkomst beëindigen. Dit doe je door (minimaal) een kalendermaand van tevoren een e-mail te sturen naar de service desk. Houd er rekening mee dat de beëindiging pas definitief is, nadat je een schriftelijke bevestiging van OurDomain Amsterdam South East hebt ontvangen. Lees de algemene voorwaarden voor meer informatie.

Waar vind ik meer informatie over de voorwaarden?

Alle voorwaarden staan vermeld op www.thisisourdomain.nl/en/amsterdam-south-east. Mocht je nog vragen hebben dan kun je deze mailen naar info@thisisourdomain.nl 

REFER A FRIENd

Hoe kan ik een vriend(in) aandragen?

Je kunt een vriend (in) aandragen en jij en je vriend (in) worden beloond met een korting die wordt verrekend met de basishuur. Je krijgt 200 euro korting op je basishuur en je vriend (in) 100 euro korting op de basishuur tot het einde van het jaar als hij / zij het contract tekent voor een Executive Plus studio. Als jouw vriend het contract voor een 2 Bedroom Superior appartement ondertekent, krijgt hij / zij de eerste maand basishuur gratis.

Bij de Service Desk kun je een formulier invullen of je kunt ons een e-mail sturen met de contactgegevens van je vriend (in).

Wat zijn de criteria om een vriend(in) aan te dragen?

  • Kom naar de Service Desk om het verwijzingsformulier in te vullen of stuur ons een e-mail met de volledige naam, geboortedatum, telefoonnummer en e-mailadres van je vriend (in). Hij / zij dient te voldoen aan de eisen vermeld op de website van OurDomain Amsterdam South East;
  • Je krijgt een eenmalige korting van 200 euro op je basishuur nadat je vriend (in) het contract heeft getekend. Dit geldt alleen voor Executive Plus studio's in East House en alle appartementen in North en West House;
  • Als jouw vriend(in) het contract voor een Executive Plus studio in East House ondertekent, krijgt hij / zij tot het einde van het jaar 100 euro korting op de basishuur;
  • Als jouw vriend(in) het contract ondertekent voor een Superior appartement met 2 slaapkamers in North of West House, krijgt hij / zij de eerste maand basishuur gratis;
  • Na ontvangst van de informatie zullen onze verhuur medewerkers jouw vriend(in) bellen om een ​​beschikbare studio of appartement aan te bieden en de aanmeldingsprocedure starten;
  • Als jouw vriend(in) met succes het contract ondertekent, sturen we je een bevestiging dat de verwijzing geslaagd is !;
  • Deze aanbieding is geldig voor kandidaten die het huurproces starten vanaf 17 maart 2021. Je vriend(in) moet voor 1 juni 2021 intrekken om de aanbieding geldig te laten zijn;
  • Deze aanbieding is alleen geldig voor de locatie OurDomain Amsterdam South East.

Criteria / voorwaarden

Kan ik hier met een vriend komen wonen?

In North en West House zijn een aantal zogenaamde ‘deel-appartementen’ beschikbaar. Dit zijn appartementen met een gedeelde woonkamer en twee slaapkamers met elk met een eigen badkamer. Hier kun je dus samen met een vriend(in) wonen.

Ik ben een (young) professional, kan ik de inkomenseisen delen met een ander, wanneer ik met een huisgenoot ga samenwonen?

Studio's
Alleen de inkomsten van de hoofdhuurder worden in meegenomen voor de inkomenseisen.

1- en 2-slaapkamerappartementen
Ja, dat is mogelijk. Bij twee huurders moet je een gecombineerd bruto-inkomen (excl. vakantiegeld, bonus etc.) hebben van 4 x de basishuur.

Zie de Criteria pagina voor meer informatie.

Ik ben een (young) professional, kan iemand anders mijn huuraanvraag doen als ik zelf niet aan de inkomenseisen kan voldoen?

Bij OurDomain Amsterdam South East is het mogelijk om te huren met een garantstelling, mits je aan de volgende criteria voldoet:

  • De garantsteller moet de Nederlandse nationaliteit hebben
  • De garantsteller moet >21 jaar zijn
  • De huurder moet zelf aan minimaal 75% van de inkomenseis voldoen. Voor de overige 25% kan een garantsteller worden aangedragen

Ik ben een (young) professional, wat als ik tijdens mijn verblijf ineens werkloos word? Kan ik hier nog steeds wonen?

Ja, als je je kale (basis)huur en servicekosten nog kunt betalen.

Kunnen stellen samenwonen in OurDomain Amsterdam South East?

In appartementen met een woonoppervlakte groter dan 26,5 m2 mogen twee personen samenwonen. In dit geval rekenen wij een extra toeslag in de servicekosten, omdat je samen naar verwachting meer energie verbruikt en ook de tweede persoon gebruik maakt van alle diensten en faciliteiten.

Ik studeer aan het ROC in Zuidoost, kan ik mij ook inschrijven voor OurDomain Amsterdam South East?

De studioappartementen in East House zijn specifiek beschikbaar voor studenten die een HBO- of universitaire opleiding volgen, young professionals met dit opleidingsniveau en medewerkers van het Amsterdamse UMC (hoofdlocatie) en het Amsterdamse UMC, AMC-locatie.

De studio's en 1- en 2-slaapkamerappartementen in North & West House zijn beschikbaar voor een bredere doelgroep.

Bekijk de criteriapagina voor het volledige overzicht van de criteria van alle appartementen.

Drie jaar geleden ben ik afgestudeerd op het HBO. Kan ik mij ook inschrijven?

Ja, je kunt je inschrijven voor East House, mits je ook voldoet aan de criteria, zoals de inkomensgrens.

Bekijk de criteriapagina voor het volledige overzicht van de criteria van alle appartementen.

Kan ik me ook inschrijven als ik pas over een paar maanden begin met studeren?

Je hebt een geldige cursusregistratie nodig om in aanmerking te komen. De appartementen in East House zijn nu beschikbaar en zijn speciaal beschikbaar voor studenten en young professionals.

Appartement info

Worden de appartementen gemeubileerd of ongemeubileerd opgeleverd?

  • Alle studio's in East House zijn gemeubileerd.
  • Alle studio's en 1 en 2 slaapkamer appartementen in North and West House zijn ongemeubileerd, maar afgewerkt met PVC vloeren en wandbekleding.

Alle appartementen in East House hebben vinylvloeren van hoge kwaliteit, wandafwerking, schilderijrails (of planken) en gordijnen. Wanneer je een appartement selecteert in ons online verhuursysteem, vind je informatie over het specifieke meubelpakket.

Ik neem liever mijn eigen meubels mee, kan dat?

  • Alle studio's in East House zijn gemeubileerd. Uiteraard kun je altijd je eigen kleine meubels, decoratie en accessoires meenemen.
  • In North en West House (Q1/Q2 2021) worden de appartementen gestoffeerd opgeleverd. De appartementen zijn voorzien van een moderne keuken en badkamer, vloer- en wandbekleding. Hier kun je je eigen meubels meenemen.

Wanneer kan ik verhuizen?

  • East House heeft intussen haar deuren geopend. De appartementen zijn beschikbaar dus je kan zo snel als je wilt verhuizen.
  • North and West House worden in April 2021 geleverd, vanaf dan begint het inhuizen. Je krijgt een verhuisdatum en -tijd toegewezen na ondertekening van je huurcontract. De ingangsdatum die je in je online lease-account ziet, is slechts een indicatie.

Kan ik een plattegrond van de appartementen krijgen?

Ja, deze vind je op de appartementenpagina. Je kunt ook contact opnemen met het verhuurteam. Wij staan altijd klaar om je te helpen.

Mag ik ook vrienden en familie uitnodigen om gebruik te maken van de gemeenschappelijke ruimtes?

Dit is mogelijk, maar met mate. De ruimtes zijn in eerste instantie voor onze bewoners. U kunt altijd vrienden en familie uitnodigen. Indien u echter meer dan 2 personen uitnodigt, vragen wij u om de servicedesk te informeren als dit mogelijk is. Houd er rekening mee dat u volledig verantwoordelijk en aansprakelijk bent voor het gedrag van uw gasten. Vanwege de huidige COVID-19 situatie vragen wij onze bewoners om vrienden en familie in de gemeenschappelijke ruimtes te beperken.

Mag ik mijn appartement onderverhuren, bijvoorbeeld via een platform als AirBnB?

Nee, dit is ten strengste verboden. Houd er rekening mee dat dit kan leiden tot onmiddellijke beëindiging van je contract en een hoge boete, zoals beschreven in de algemene voorwaarden.

Mag een gast in mijn appartement overnachten?

Het is natuurlijk toegestaan dat gasten af en toe een nacht blijven slapen, zolang er geen overlast is. Houd er rekening mee dat je volledig verantwoordelijk en aansprakelijk bent voor het gedrag van je gasten.

Zijn huisdieren toegestaan ​​in OurDomain Amsterdam South East?

In East House zijn huisdieren niet toegestaan​​.

North & West House zijn huisdiervriendelijk. Je mag maximaal 2 huisdieren per appartement meenemen, waarvan maximaal 1 hond. We hebben wel een ras beperking. De kosten per huisdier zijn 15 euro per maand. Voor meer informatie kunt je contact opnemen met ons verhuurteam.

Is het toegestaan om iets in mijn appartement aan te passen?

Nee, dit is niet toegestaan. Ook is het niet toegestaan om gaten in de wanden te boren. Alle appartementen zijn voorzien van schilderijlijsten of planken. Hiermee kun je je appartement een persoonlijk tintje geven. Houd er rekening mee dat het ten strengste verboden is om iets aan de sprinklerinstallatie op te hangen of om te knoeien met de sprinklerkoppen of rookmelders.

Mag er gerookt worden in mijn appartement?

Roken is verboden in East House, North House en West House en alleen toegestaan in de aangewezen buitenruimtes.

Zijn de appartementen kindvriendelijk?

In North en West House komen appartementen die primair zijn ontworpen voor één- en tweepersoonshuishoudens. Ook jonge gezinnen kunnen hier wonen, maar er zijn geen speciale voorzieningen voor kinderen.

Beschikbaarheid

Het appartement van mijn voorkeur is niet beschikbaar, kan ik op de hoogte gebracht worden als er een appartement vrijkomt?

Appartementen in OurDomain Amsterdam South East worden toegewezen op volgorde van inschrijving. Als je je aanmeld als belangstellende, houden we je via de nieuwsbrief op de hoogte van OurDomain Amsterdam South East- en nieuwe beschikbare woningen. Houd er rekening mee dat er elke dag nieuwe appartementen beschikbaar kunnen komen, dus bezoek de website regelmatig.

Faciliteiten en services

Waaruit bestaan de servicekosten?

De servicekosten bestaan uit verrekenbare servicekosten, niet-verrekenbare servicekosten en kosten voor de aanvullende diensten. De verrekenbare servicekosten zijn variabele kosten zoals beveiliging, schoonmaak, energie, water, groenvoorziening en energie en water voor openbare ruimtes. Je betaalt maandelijks een voorschot dat jaarlijks in juli wordt verrekend. Voor de aanvullende diensten vragen wij een vast bedrag voor voorzieningen en diensten zoals de service desk, een lidmaatschap van een sportschool, het gebruik van lounges, een game room, tuinen en terrassen. Je kunt er niet voor kiezen om de diensten die OurDomain Amsterdam South East aanbiedt, niet af te nemen.

Hoe worden de voorzieningen berekend?

  • Supersnel (draadloos) internet is inbegrepen in de servicekosten
  • Water: een voorschot is inbegrepen in de servicekosten en wordt jaarlijks verrekend op basis van het gebruik.
  • Energie: een voorschot is inbegrepen in de servicekosten en wordt jaarlijks verrekend óf bij vertrek op basis van jouw feitelijk gebruik. De energie bij OurDomain Amsterdam South East is 100% duurzaam (wind- of zonne-energie).
  • Verwarming wordt verzorgd via een centraal stadsverwarmingssysteem van Eteck. Op de datum dat je verhuist ontvang je een contract dat je aangaat met Eteck. Eteck factureert een maandelijks voorschot, dat zij jaarlijks óf bij verhuizing verrekenen op basis van je verbruik.

Is er internet in de gemeenschappelijke ruimtes?

Ja, je kunt onze snelle Wi-Fi gebruiken in de gemeenschappelijke ruimtes.

Is er een beveiligde parkeerplaats voor mijn fiets, auto en/of scooter?

Ja, in de overdekte fietsenstalling is per appartement één plek voor je fiets gereserveerd, dit is bij de huur inbegrepen. Er is een beperkt aantal extra parkeerplaatsen beschikbaar voor fietsen, scooters en auto's. Neem voor meer informatie over de beschikbaarheid van de parkeerplekken contact op met de service desk.

Kan ik mijn auto parkeren bij OurDomain Amsterdam South East? Zo ja, wat kost dit?

  • Onder OurDomain Amsterdam South East komt een parkeergarage met circa 400 parkeerplaatsen. Neem contact met ons op als je er een wilt huren. De parkeergarage is ook voor bezoekers beschikbaar tegen een redelijk uurtarief.
  • OurDomain Amsterdam South East ligt naast station Holendrecht, met een goede trein- en metroverbinding, waardoor je in principe geen auto nodig hebt. Voor bewoners die af en toe een auto nodig hebben, is het mogelijk om gebruik te maken van elektrische deelauto's of deelfietsen (vanaf Q1/Q2 2021).

Er worden ook activiteiten georganiseerd. Is het verplicht om hieraan deel te nemen?

In en rond OurDomain Amsterdam South East worden regelmatig activiteiten georganiseerd. Uiteraard is deelname aan de activiteiten niet verplicht.

Ik maak geen gebruik van de diensten van OurDomain Amsterdam South East. Vervallen mijn servicekosten in dit geval?

OurDomain Amsterdam South East is een totaalconcept waarbij je een appartement huurt met veel bijbehorende diensten en faciliteiten. De kosten voor deze onderdelen zijn per inwoner erg competitief door centrale inkoop- en schaalvoordelen. Dit is een vast onderdeel voor alle huurders.

Hoeveel kost Eteck per maand?

De kosten voor Eteck hangen af van het gebruik. Per maand kun je zien hoeveel je verbruikt hebt in de Eteck app, en je kunt ook het maandelijkse bedrag aanpassen.

In de East House betaal je aan Eteck ongeveer 50 euro per maand. In de North en West House ligt dit rond de 75 euro per maand.

Commerciële voorzieningen

Ik ben een lokale ondernemer en wil graag bijdragen aan het succes van OurDomain Amsterdam South East. Is dat mogelijk?

Lokale ondernemers zijn zeker welkom om zich te vestigen in OurDomain Amsterdam South East. Via ondernemers@thisisourdomain.nl of Funda Business kun je zien of er commerciële ruimtes beschikbaar zijn en laten weten dat je interesse hebt.

Amsterdam ZuidOost

Waar is Amstel III?

Amstel III ligt tussen de Amsterdam Arena en het Amsterdam UMC, locatie AMC (nabij de snelwegen A2 en A9). Het is onder meer bekend van de Ziggo Dome, AFAS Live, de Johan Cruijf Arena, woonwinkel IKEA, etc. Het is een van oudsher kantorengebied dat de komende jaren wordt getransformeerd tot een 24/7-locatie om te wonen, te werken, bedrijvigheiden vrije tijd etc.

Wat gebeurt er in Amstel III?

Amstel III wordt de komende jaren een 24/7 stadsdistrict, een belangrijke uitbreidingslocatie voor de gemeente Amsterdam en Zuidoost, zie hierboven.

Welke andere ontwikkelingen vinden er in het gebied plaats?

Er zijn veel nieuwe initiatieven, zoals een nieuw park (Spoorpark) tussen OurDomain Amsterdam South East en Station Holendrecht. Ook zijn er veel nieuwe (creatieve) broedplaatsen voor jonge ondernemers en komen er veel nieuwe woningen bij in het gebied de komende jaren. Voor jonge ondernemers biedt Amstel III ook veel kansen, dankzij de nieuwe commerciële ruimtes. Daarbij komen er meer winkels, bijzondere fiets- en wandelroutes, parken, zitplekken en wordt ruimte gecreëerd voor sport en recreatie. Onder de naam 'HOBU', Pop-Up City, Vinger.nl en We The City nieuw leven in het gebied in opdracht van de gemeente. https://hobu.amsterdam/

MEUBELPAKKET

Met wie kan ik contact opnemen voor vragen over de meubels?

Je kunt contact opnemen met Risor Furniture via service@risor.eu of via telefoonnummer +31 (0) 20 244 3675, of neem een kijkje op de website http://ourdomain.risor.eu/

Kan ik in termijnen betalen?

Ja, je kunt in termijnen betalen van 12 of 36 maanden.

Conditions

  • Je bent tussen de 18 en 72 jaar oud
  • Rente is 10% op jaarbasis
  • Je kunt kiezen tussen 12 of 36 maanden
  • Je moet betalen via automatische incasso, het wordt elke 1e van de maand geïncasseerd.
  • Je moet op een Nederlands adres staan ingeschreven
  • Je moet een inkomen van minimaal 1100 (1 persoon) of 1400 (2 personen) euro hebben per maand
  • Je moet een Nederlandse bankaccount hebben

Dit is een persoonlijke lening, zakelijke leningen worden niet geaccepteerd. Kom in aanmerking te komen voor het betalen in termijnen moet je Nederlands zijn, en je word gescreend door Santander. Leningen zijn mogelijk tot maximaal 12.500 euro. Vooruit betalen zonder boete is ook mogelijk.

Kan ik verschillende maten selecteren voor het bed?

Ja, je kunt kiezen tussen 120cm, 160 cm en 180cm.

Kan ik ook een deel van een pakket aanschaffen, bijvoorbeeld een deel van het huishoudpakket?

Ja, je kunt altijd contact met Risor Furniture opnemen via service@risor.eu of bel ons via +31 (0) 20 244 3675 om de mogelijkheden te bespreken.

Kan ik de kleuren van de meubel- / linnen- / gordijn-pakketten kiezen?

De gordijnen zijn beschikbaar in een kleur (groen/blauw) welke op maat gemaakt worden, en de meubels zijn ook zoals aangegeven op de website. Je kunt natuurlijk altijd contact opnemen met Risor Furniture om de opties te bespreken.

Passen de gordijnen in alle appartementen?

Ja, de gordijnen worden op maat gemaakt voor elk appartement.

Kan ik verschillende maten bestellen in een linnenpakket kiezen? (bijvoorbeeld twee kleinere dekens in plaats van één grote)

Ja, je kunt altijd contact met Risor Furniture opnemen via service@risor.eu of bel ons via +31 (0) 20 244 3675 om de mogelijkheden te bespreken.

Kan ik ook na december bestellen? Hoe lang is de levertijd?

Als je voor 1 december besteld garanderen wij dat alles is geïnstalleerd voordat je verhuist. Als je na 1 december besteld zijn er verschillende levertijden, afhankelijk van de bestelde items. Neem contact op met Risor Furniture voor meer informatie over de levertijden. Over het algemeen is de levertijd tussen de 4-10 weken*. (*niet gegarandeerd).

Kan ik ook meubels los bestellen?

Ja, je kunt ook losse meubels bestellen. Op de website kun je zien welke meubels er los te koop zijn. Als je iets hebt gezien wat je niet kunt vinden bij de losse meubelstukken? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken via service@risor.eu of bel ons via +31 (0) 20 244 3675.

Wie is er verantwoordelijk voor reparaties in het geval dat mijn meubels of apparaten (wasmachine, droger, stofzuiger) stuk gaan?

Risor biedt één jaar garantie, maar er zijn wel regels over wat er wordt gedekt. Mocht je hier vragen over hebben kun je contact opnemen met Risor Furniture via service@risor.eu of bel via +31 (0) 20 244 3675, zij zullen je hier meer over kunnen vertellen.

Van welk materiaal zijn de meubels gemaakt?

Je kunt op de website informatie over het materiaal vinden: https://ourdomain.risor.eu/

Kan ik korting krijgen door de meubels zelf in elkaar te zetten?

Nee, de prijs is inclusief montage, en het is niet mogelijk om korting te krijgen.

COVID-19

Welke maatregelen zijn er getroffen om het gebouw COVID-19 veilig te houden?

Wij zullen de meest recente Covid-19 veiligheidsrichtlijnen van de Nederlandse overheid volgen om al onze bewoners en het onsite team te blijven beschermen. Deze zullen duidelijk gecommuniceerd worden in onze gebouwen. Daarnaast hebben we de frequentie en methode van het schoonmaken van de gemeenschappelijke ruimtes en veelgebruikte voorwerpen, zoals knoppen en deurklinken, verhoogd. Wij zullen alle bewoners op de hoogte blijven houden van alle veranderingen op het gebied van overheidsvoorschriften en -maatregelen en de gevolgen daarvan voor het gebouw.

Moet ik een mondkapje dragen als ik door het gebouw loop?

Hoewel het niet verplicht is, raden wij alle bewoners en bezoekers ten zeerste aan een niet-medisch mondkapje te dragen in onze openbare ruimten en wanneer zij gebruik maken van de liften.

Wat gebeurt er als ik (of mijn partner) positief word getest op Covid-19?

Indien je positief test of indien je in isolatie moet wegens vermoedelijke blootstelling aan Covid-19, verzoeken wij je dringend de Service Desk te informeren via telefoon of e-mail. Wij willen graag op de hoogte blijven om je waar mogelijk bij te staan en de verspreiding van het virus te helpen beperken. Uiteraard zullen wij jouw privacy respecteren. Vanwege privacy beperkingen, zullen en kunnen wij niet bekend maken of/welke bewoners in isolatie zitten.

Kan ik om steun vragen als ik in quarantaine zit?

Indien je positief test of indien je in isolatie moet wegens vermoedelijke blootstelling aan COVID-19, gelieve dan de Service Desk te informeren via telefoon of e-mail. Wij zijn er om je te helpen waar we kunnen en we zullen uiteraard jouw privacy respecteren. Wij kunnen je helpen met praktische zaken zoals het buitenzetten van vuilnis en het bezorgen van jouw (online) boodschappen aan huis.

Wat gebeurt er als (andere) bewoners in het gebouw positief getest worden op Covid-19?

Wij blijven alle bewoners er op aandringen om de Service Desk te informeren wanneer zij positief getest zijn of in isolatie moeten voor vermoedelijke Covid-19 blootstelling. We willen graag op de hoogte blijven om waar nodig te kunnen helpen en om de verspreiding van het virus te beperken. Vanwege privacy beperkingen, zullen en kunnen wij niet bekend maken of/welke bewoners in isolatie zitten. Het is van cruciaal belang dat iedereen de maatregelen en richtlijnen van de overheid inzake hygiëne en sociale afstand blijft naleven.

Als de gemeenschappelijke ruimten gesloten worden vanwege overheidsmaatregelen, krijgen we daar dan een vergoeding voor?

Wij sluiten de gemeenschappelijke ruimten alleen als dit nodig is als gevolg van de Nederlandse overheidsmaatregelen en beperkingen. Als dat het geval is, zullen wij de servicekostenbijdragen voor deze gemeenschappelijke ruimten financieel compenseren.

Waar kan ik me laten testen?

Wij verzoeken iedereen dringend zich te laten testen als je luchtwegklachten hebt (hoesten, neusverkoudheid, keelpijn of longontsteking), die vaak gepaard gaan met koorts, of als je in contact bent geweest met een besmet persoon of een verhoogd risico op besmetting hebt gelopen in het kader van bron en contact onderzoek. Deze test is gratis. Voor meer informatie en testlocaties kun je terecht op https://coronatest.nl/ of bellen naar: 0800 1202.

Zal de Service Desk beschikbaar blijven tijdens Covid-19?

Ja, het Service Desk team zal diensten blijven verlenen en bewoners helpen waar zij kunnen. Om onnodige blootstelling van zowel bewoners als van het Service Desk team te beperken, worden bewoners vriendelijk verzocht om de Service Desk via e-mail en telefoon te benaderen.

Hoe worden onderhoudswerkzaamheden Covid-proof uitgevoerd in mijn appartement?

Wanneer je een maintenance request indient via het bewonersportaal, zal ons team jou eerst bellen om een aantal basisvragen over jouw gezondheid te stellen. Mocht je symptomen krijgen voordat jouw aanvraag is opgelost, dan vragen wij je vriendelijk ons daarvan op de hoogte te stellen.

Onze Maintenance zal opnieuw een aantal basis gezondheidsvragen stellen voordat zij jouw woning betreden. Als zij enige twijfel hebben over jouw fysieke welzijn, zullen zij jouw woning niet te betreden. In die situatie zal de Service Desk telefonisch contact met je opnemen om verdere afspraken te maken.

De monteurs zijn verplicht een mondkapje en handschoenen te dragen. De monteur zal je vragen de ramen open te zetten voor extra ventilatie voordat hij het appartement betreedt. Ook zal je vriendelijk worden verzocht om op de gang te wachten terwijl het probleem wordt verholpen of een gezichtsmasker te dragen als je liever in jouw woning blijft. Er moet altijd een minimale afstand van 1,5 meter in acht worden genomen.

Gaan jullie door met het organiseren van evenementen voor bewoners?

Helaas worden fysieke evenementen voor bewoners uitgesteld. We weten dat de huidige omstandigheden voor iedereen zeer veeleisend zijn, vooral voor degenen die in een eenpersoonshuishouden wonen of ver weg van hun thuisland zijn. Hoewel we geen fysieke bewonersevenementen kunnen organiseren, nodigen we alle bewoners uit om mee te doen en bij te dragen aan onze online campagne via onze socialemediakanalen en via de hashtag #AllYouNeedIsHome. De campagne omvat leuke, work-outs en live evenementen en workshops.

Worden pakketjes aangenomen?

Om de blootstelling door leveringen in onze gebouwen te verminderen, raden wij je aan om gebruik te maken van MYPUP; snel, gratis, handig en Covid-proof. De lockers kunnen touchless geopend worden met behulp van de app. Als je nog niet geregistreerd bent, download dan de app of ga naar www.mypup.nl.

Waar kan ik de meest recente updates van de Nederlandse overheid vinden?

Alle actuele maatregelen en updates van de Nederlandse overheid zijn te vinden via https://www.government.nl/topics/c/coronavirus-covid-19 (Engels) en de website van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) via: https://www.rivm.nl/en.

Ik verlaat mijn woning voor meer dan 2 weken, wat moet ik doen?

Als je van plan bent jouw woning langer dan twee weken te verlaten, verzoeken wij je om de koelkast/vriezer leeg te maken, het vuilnis weg te gooien, de stekker uit het stopcontact te halen, de ramen te sluiten en de verwarming lager te zetten. Wij stellen het op prijs als je de Service Desk via e-mail informeert als je van plan bent langer dan twee weken weg te gaan.

WIL JE OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN ONS WONINGAANBOD?