Contractvormen East House:
Young professionals & studenten contract: minimaal 1 jaar, maximaal 5 jaar met een opzegtermijn van één maand
Criteria:
Professional contract, vaste looptijd van minimaal 12 maanden, maximaal 24 maanden
Criteria:
PHD-contract (huurcontract voor de duur van je doctoraat). Dit contract is alleen mogelijk voor Executive Plus studio's
Contract types in North & West House
Contract type 1:
Contract type 2:
Werkende staat:
Contractduur:
Dit varieert tussen de gebouwen.
East House
Je leeftijd, opleiding en inkomen zijn belangrijk in East House.
North & West House
In North- en West-House zijn er verschillende regels; dit zijn vrije sector huurwoningen en in dat geval gelden de regels voor het minimuminkomen. Uw leeftijd en inkomen zijn belangrijk in North & West House.
Zie de Criteria pagina voor meer informatie.
Klik op het appartement type van je keuze
Kies een gewenste verhuisdatum
Vul alle velden in die gemarkeerd zijn met een ster
Betaal de inschrijfkosten van € 100
Wacht tot je documenten zijn beoordeeld door het leaseteam
Betaal de borgkosten
Er moet een borg worden betaald voordat je het appartement definitief huurt. Deze borg voldoe je tijdens het inschrijfproces. Het borgbedrag wordt uiterlijk 97 kalenderdagen na beëindiging van het contract terugbetaald, behoudens gedeeltelijke of volledige aftrek zoals beschreven in de Algemene Voorwaarden.
We nemen contact met je op om de exacte verhuisdatum in te plannen. Dit is meestal de eerste week van je huurtermijn. De huur van de eerste maand wordt dan herberekend op basis van jouw beschikbaarheid.
East, North & West House hebben intussen haar deuren geopend. Je kan daar nu huren. Je zult door ons een inhuis-datum en tijd toegewezen krijgen na het ondertekenen van het huurcontract. De inhuis-datum die in het online verhuurportaal wordt weergegeven tijdens de registratie is slechts een indicatie. Uiteraard zullen wij ons best doen om een inhuis datum op basis van jouw voorkeuren toe te wijzen, maar uiteindelijk wordt dit toegewezen op basis van beschikbaarheid (first come, first served). In verband met COVID-19 kunnen wij maar een gelimiteerd aantal bewoners per dag inhuizen.
Ja, je ontvangt in april van elk jaar een brief waarin de jaarlijkse verhoging per juli wordt bevestigd.
Op volgorde van inschrijving. Als jouw gewenste type appartement beschikbaar is en je aan de criteria voldoet, nemen we je op in het verhuurproces. Het verhuurproces vindt online plaats via ons verhuursysteem Rent Café.
Dat hangt af van je leeftijd en inkomen. Op de website van de Belastingdienst kun je kijken of je in aanmerking komt en berekenen hoeveel huurtoeslag je krijgt.
In East House bieden wij gereguleerde studio's aan (onder de huurlimiet) en vrije markt studio's.
In North & West House bieden wij alleen vrije markt appartementen aan.
Voor vrije markt appartementen en studio's kom je niet in aanmerking voor huurtoeslag.
Dat hangt af van je leeftijd en inkomen. Als je de website: website van de Belastingdienst bezoekt, kun je zien of je in aanmerking komt en berekenen hoeveel huurtoeslag je krijgt. Bij het aanvragen van huurtoeslag vraagt de Belastingdienst naar de basis van de niet verrekenbare servicekosten per maand.
De servicekosten zijn als volgt opgebouwd:
Schoonmaakkosten voor gemeenschappelijke ruimtes € 10.00
Energiekosten voor gemeenschappelijke ruimtes € 7.50
Kosten voor diensten van de huismeester € 10.00
Kosten voor dienst- en recreatieruimten € 2.50
Totaal € 30.00
Je kunt na een verblijf van twaalf maanden de huurovereenkomst beëindigen. Dit doe je door (minimaal) een kalendermaand van tevoren een e-mail te sturen naar de service desk. Houd er rekening mee dat de beëindiging pas definitief is, nadat je een schriftelijke bevestiging van OurDomain Amsterdam South East hebt ontvangen. Lees de algemene voorwaarden voor meer informatie.
Alle voorwaarden staan vermeld op www.thisisourdomain.nl/en/amsterdam-south-east. Mocht je nog vragen hebben dan kun je deze mailen naar info@thisisourdomain.nl
In North en West House zijn een aantal zogenaamde ‘deel-appartementen’ beschikbaar. Dit zijn appartementen met een gedeelde woonkamer en twee slaapkamers met elk met een eigen badkamer. Hier kun je dus samen met een vriend(in) wonen.
Studio's
Alleen de inkomsten van de hoofdhuurder worden in meegenomen voor de inkomenseisen.
1- en 2-slaapkamerappartementen
Ja, dat is mogelijk. Bij twee huurders moet je een gecombineerd bruto-inkomen (excl. vakantiegeld, bonus etc.) hebben van 4 x de basishuur.
Zie de Criteria pagina voor meer informatie.
Bij OurDomain Amsterdam South East is het mogelijk om te huren met een garantstelling, mits je aan de volgende criteria voldoet:
Ja, als je je kale (basis)huur en servicekosten nog kunt betalen.
In appartementen met een woonoppervlakte groter dan 26,5 m2 mogen twee personen samenwonen. In dit geval rekenen wij een extra toeslag in de servicekosten, omdat je samen naar verwachting meer energie verbruikt en ook de tweede persoon gebruik maakt van alle diensten en faciliteiten.
De studioappartementen in East House zijn specifiek beschikbaar voor studenten die een HBO- of universitaire opleiding volgen, young professionals met dit opleidingsniveau en medewerkers van het Amsterdamse UMC (hoofdlocatie) en het Amsterdamse UMC, AMC-locatie.
De studio's en 1- en 2-slaapkamerappartementen in North & West House zijn beschikbaar voor een bredere doelgroep.
Bekijk de criteriapagina voor het volledige overzicht van de criteria van alle appartementen.
Ja, je kunt je inschrijven voor East House, mits je ook voldoet aan de criteria, zoals de inkomensgrens.
Bekijk de criteriapagina voor het volledige overzicht van de criteria van alle appartementen.
Je hebt een geldige cursusregistratie nodig om in aanmerking te komen. De appartementen in East House zijn nu beschikbaar en zijn speciaal beschikbaar voor studenten en young professionals.
Alle appartementen in East House hebben vinylvloeren van hoge kwaliteit, wandafwerking, schilderijrails (of planken) en gordijnen. Wanneer je een appartement selecteert in ons online verhuursysteem, vind je informatie over het specifieke meubelpakket.
Ja, deze vind je op de appartementenpagina. Je kunt ook contact opnemen met het verhuurteam. Wij staan altijd klaar om je te helpen.
Dit is mogelijk, maar met mate. De ruimtes zijn in eerste instantie voor onze bewoners. U kunt altijd vrienden en familie uitnodigen. Indien u echter meer dan 2 personen uitnodigt, vragen wij u om de servicedesk te informeren als dit mogelijk is. Houd er rekening mee dat u volledig verantwoordelijk en aansprakelijk bent voor het gedrag van uw gasten. Vanwege de huidige COVID-19 situatie vragen wij onze bewoners om vrienden en familie in de gemeenschappelijke ruimtes te beperken.
Nee, dit is ten strengste verboden. Houd er rekening mee dat dit kan leiden tot onmiddellijke beëindiging van je contract en een hoge boete, zoals beschreven in de algemene voorwaarden.
Het is natuurlijk toegestaan dat gasten af en toe een nacht blijven slapen, zolang er geen overlast is. Houd er rekening mee dat je volledig verantwoordelijk en aansprakelijk bent voor het gedrag van je gasten.
In East House zijn huisdieren niet toegestaan.
North & West House zijn huisdiervriendelijk. Je mag maximaal 2 huisdieren per appartement meenemen, waarvan maximaal 1 hond. We hebben wel een ras beperking. De kosten per huisdier zijn 15 euro per maand. Voor meer informatie kunt je contact opnemen met ons verhuurteam.
Nee, dit is niet toegestaan. Ook is het niet toegestaan om gaten in de wanden te boren. Alle appartementen zijn voorzien van schilderijlijsten of planken. Hiermee kun je je appartement een persoonlijk tintje geven. Houd er rekening mee dat het ten strengste verboden is om iets aan de sprinklerinstallatie op te hangen of om te knoeien met de sprinklerkoppen of rookmelders.
Roken is verboden in East House, North House en West House en alleen toegestaan in de aangewezen buitenruimtes.
In North en West House zijn er appartementen die primair zijn ontworpen voor één- en tweepersoonshuishoudens. Ook jonge gezinnen kunnen hier wonen, maar er zijn geen speciale voorzieningen voor kinderen.
Appartementen in OurDomain Amsterdam South East worden toegewezen op volgorde van inschrijving. Als je je aanmeld als belangstellende, houden we je via de nieuwsbrief op de hoogte van OurDomain Amsterdam South East- en nieuwe beschikbare woningen. Houd er rekening mee dat er elke dag nieuwe appartementen beschikbaar kunnen komen, dus bezoek de website regelmatig.
De servicekosten bestaan uit verrekenbare servicekosten, niet-verrekenbare servicekosten en kosten voor de aanvullende diensten. De verrekenbare servicekosten zijn variabele kosten zoals beveiliging, schoonmaak, energie, water, groenvoorziening en energie en water voor openbare ruimtes. Je betaalt maandelijks een voorschot dat jaarlijks in juli wordt verrekend. Voor de aanvullende diensten vragen wij een vast bedrag voor voorzieningen en diensten zoals de service desk, een lidmaatschap van een sportschool, het gebruik van lounges, een game room, tuinen en terrassen. Je kunt er niet voor kiezen om de diensten die OurDomain Amsterdam South East aanbiedt, niet af te nemen.
Ja, je kunt onze snelle Wi-Fi gebruiken in de gemeenschappelijke ruimtes.
Ja, in de overdekte fietsenstalling is per appartement één plek voor je fiets gereserveerd, dit is bij de huur inbegrepen. Er is een beperkt aantal extra parkeerplaatsen beschikbaar voor fietsen, scooters en auto's. Neem voor meer informatie over de beschikbaarheid van de parkeerplekken contact op met de service desk.
In en rond OurDomain Amsterdam South East worden regelmatig activiteiten georganiseerd. Uiteraard is deelname aan de activiteiten niet verplicht.
OurDomain Amsterdam South East is een totaalconcept waarbij je een appartement huurt met veel bijbehorende diensten en faciliteiten. De kosten voor deze onderdelen zijn per inwoner erg competitief door centrale inkoop- en schaalvoordelen. Dit is een vast onderdeel voor alle huurders.
De kosten voor Eteck hangen af van het gebruik. Per maand kun je zien hoeveel je verbruikt hebt in de Eteck app, en je kunt ook het maandelijkse bedrag aanpassen.
In East House betaal je aan Eteck ongeveer €72 per maand. In North en West House ligt dit rond de €84 per maand voor appartementen kleiner dan 60m2 en €102 per maand voor appartementen groter dan 60m2.
Lokale ondernemers zijn zeker welkom om zich te vestigen in OurDomain Amsterdam South East. Via ondernemers@thisisourdomain.nl of Funda Business kun je zien of er commerciële ruimtes beschikbaar zijn en laten weten dat je interesse hebt.
Amstel III ligt tussen de Amsterdam Arena en het Amsterdam UMC, locatie AMC (nabij de snelwegen A2 en A9). Het is onder meer bekend van de Ziggo Dome, AFAS Live, de Johan Cruijf Arena, woonwinkel IKEA, etc. Het is een van oudsher kantorengebied dat de komende jaren wordt getransformeerd tot een 24/7-locatie om te wonen, te werken, bedrijvigheiden vrije tijd etc.
Amstel III wordt de komende jaren een 24/7 stadsdistrict, een belangrijke uitbreidingslocatie voor de gemeente Amsterdam en Zuidoost, zie hierboven.
Er zijn veel nieuwe initiatieven, zoals een nieuw park (Spoorpark) tussen OurDomain Amsterdam South East en Station Holendrecht. Ook zijn er veel nieuwe (creatieve) broedplaatsen voor jonge ondernemers en komen er veel nieuwe woningen bij in het gebied de komende jaren. Voor jonge ondernemers biedt Amstel III ook veel kansen, dankzij de nieuwe commerciële ruimtes. Daarbij komen er meer winkels, bijzondere fiets- en wandelroutes, parken, zitplekken en wordt ruimte gecreëerd voor sport en recreatie. Onder de naam 'HOBU', Pop-Up City, Vinger.nl en We The City nieuw leven in het gebied in opdracht van de gemeente. https://hobu.amsterdam/
Je kunt contact opnemen met Risor Furniture via service@risor.eu of via telefoonnummer +31 (0) 20 244 3675, of neem een kijkje op de website http://ourdomain.risor.eu/
Ja, je kunt in termijnen betalen van 12 of 36 maanden.
Conditions
Dit is een persoonlijke lening, zakelijke leningen worden niet geaccepteerd. Kom in aanmerking te komen voor het betalen in termijnen moet je Nederlands zijn, en je word gescreend door Santander. Leningen zijn mogelijk tot maximaal 12.500 euro. Vooruit betalen zonder boete is ook mogelijk.
Ja, je kunt kiezen tussen 120cm, 160 cm en 180cm.
Ja, je kunt altijd contact met Risor Furniture opnemen via service@risor.eu of bel ons via +31 (0) 20 244 3675 om de mogelijkheden te bespreken.
De gordijnen zijn beschikbaar in een kleur (groen/blauw) welke op maat gemaakt worden, en de meubels zijn ook zoals aangegeven op de website. Je kunt natuurlijk altijd contact opnemen met Risor Furniture om de opties te bespreken.
Ja, de gordijnen worden op maat gemaakt voor elk appartement.
Ja, je kunt altijd contact met Risor Furniture opnemen via service@risor.eu of bel ons via +31 (0) 20 244 3675 om de mogelijkheden te bespreken.
Als je voor 1 december besteld garanderen wij dat alles is geïnstalleerd voordat je verhuist. Als je na 1 december besteld zijn er verschillende levertijden, afhankelijk van de bestelde items. Neem contact op met Risor Furniture voor meer informatie over de levertijden. Over het algemeen is de levertijd tussen de 4-10 weken*. (*niet gegarandeerd).
Ja, je kunt ook losse meubels bestellen. Op de website kun je zien welke meubels er los te koop zijn. Als je iets hebt gezien wat je niet kunt vinden bij de losse meubelstukken? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken via service@risor.eu of bel ons via +31 (0) 20 244 3675.
Risor biedt één jaar garantie, maar er zijn wel regels over wat er wordt gedekt. Mocht je hier vragen over hebben kun je contact opnemen met Risor Furniture via service@risor.eu of bel via +31 (0) 20 244 3675, zij zullen je hier meer over kunnen vertellen.
Je kunt op de website informatie over het materiaal vinden: https://ourdomain.risor.eu/
Nee, de prijs is inclusief montage, en het is niet mogelijk om korting te krijgen.
Wij zullen de meest recente Covid-19 veiligheidsrichtlijnen van de Nederlandse overheid volgen om al onze bewoners en het onsite team te blijven beschermen. Deze zullen duidelijk gecommuniceerd worden in onze gebouwen. Daarnaast hebben we de frequentie en methode van het schoonmaken van de gemeenschappelijke ruimtes en veelgebruikte voorwerpen, zoals knoppen en deurklinken, verhoogd. Wij zullen alle bewoners op de hoogte blijven houden van alle veranderingen op het gebied van overheidsvoorschriften en -maatregelen en de gevolgen daarvan voor het gebouw.
Hoewel het niet verplicht is, raden wij alle bewoners en bezoekers ten zeerste aan een niet-medisch mondkapje te dragen in onze openbare ruimten en wanneer zij gebruik maken van de liften.
Indien je positief test of indien je in isolatie moet wegens vermoedelijke blootstelling aan Covid-19, verzoeken wij je dringend de Service Desk te informeren via telefoon of e-mail. Wij willen graag op de hoogte blijven om je waar mogelijk bij te staan en de verspreiding van het virus te helpen beperken. Uiteraard zullen wij jouw privacy respecteren. Vanwege privacy beperkingen, zullen en kunnen wij niet bekend maken of/welke bewoners in isolatie zitten.
Indien je positief test of indien je in isolatie moet wegens vermoedelijke blootstelling aan COVID-19, gelieve dan de Service Desk te informeren via telefoon of e-mail. Wij zijn er om je te helpen waar we kunnen en we zullen uiteraard jouw privacy respecteren. Wij kunnen je helpen met praktische zaken zoals het buitenzetten van vuilnis en het bezorgen van jouw (online) boodschappen aan huis.
Wij blijven alle bewoners er op aandringen om de Service Desk te informeren wanneer zij positief getest zijn of in isolatie moeten voor vermoedelijke Covid-19 blootstelling. We willen graag op de hoogte blijven om waar nodig te kunnen helpen en om de verspreiding van het virus te beperken. Vanwege privacy beperkingen, zullen en kunnen wij niet bekend maken of/welke bewoners in isolatie zitten. Het is van cruciaal belang dat iedereen de maatregelen en richtlijnen van de overheid inzake hygiëne en sociale afstand blijft naleven.
Wij sluiten de gemeenschappelijke ruimten alleen als dit nodig is als gevolg van de Nederlandse overheidsmaatregelen en beperkingen. Als dat het geval is, zullen wij de servicekostenbijdragen voor deze gemeenschappelijke ruimten financieel compenseren.
Wij verzoeken iedereen dringend zich te laten testen als je luchtwegklachten hebt (hoesten, neusverkoudheid, keelpijn of longontsteking), die vaak gepaard gaan met koorts, of als je in contact bent geweest met een besmet persoon of een verhoogd risico op besmetting hebt gelopen in het kader van bron en contact onderzoek. Deze test is gratis. Voor meer informatie en testlocaties kun je terecht op https://coronatest.nl/ of bellen naar: 0800 1202.
Ja, het Service Desk team zal diensten blijven verlenen en bewoners helpen waar zij kunnen. Om onnodige blootstelling van zowel bewoners als van het Service Desk team te beperken, worden bewoners vriendelijk verzocht om de Service Desk via e-mail en telefoon te benaderen.
Wanneer je een maintenance request indient via het bewonersportaal, zal ons team jou eerst bellen om een aantal basisvragen over jouw gezondheid te stellen. Mocht je symptomen krijgen voordat jouw aanvraag is opgelost, dan vragen wij je vriendelijk ons daarvan op de hoogte te stellen.
Onze Maintenance zal opnieuw een aantal basis gezondheidsvragen stellen voordat zij jouw woning betreden. Als zij enige twijfel hebben over jouw fysieke welzijn, zullen zij jouw woning niet te betreden. In die situatie zal de Service Desk telefonisch contact met je opnemen om verdere afspraken te maken.
De monteurs zijn verplicht een mondkapje en handschoenen te dragen. De monteur zal je vragen de ramen open te zetten voor extra ventilatie voordat hij het appartement betreedt. Ook zal je vriendelijk worden verzocht om op de gang te wachten terwijl het probleem wordt verholpen of een gezichtsmasker te dragen als je liever in jouw woning blijft. Er moet altijd een minimale afstand van 1,5 meter in acht worden genomen.
Helaas worden fysieke evenementen voor bewoners uitgesteld. We weten dat de huidige omstandigheden voor iedereen zeer veeleisend zijn, vooral voor degenen die in een eenpersoonshuishouden wonen of ver weg van hun thuisland zijn. Hoewel we geen fysieke bewonersevenementen kunnen organiseren, nodigen we alle bewoners uit om mee te doen en bij te dragen aan onze online campagne via onze socialemediakanalen en via de hashtag #AllYouNeedIsHome. De campagne omvat leuke, work-outs en live evenementen en workshops.
Om de blootstelling door leveringen in onze gebouwen te verminderen, raden wij je aan om gebruik te maken van MYPUP; snel, gratis, handig en Covid-proof. De lockers kunnen touchless geopend worden met behulp van de app. Als je nog niet geregistreerd bent, download dan de app of ga naar www.mypup.nl.
Alle actuele maatregelen en updates van de Nederlandse overheid zijn te vinden via https://www.government.nl/topics/c/coronavirus-covid-19 (Engels) en de website van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) via: https://www.rivm.nl/en.
Als je van plan bent jouw woning langer dan twee weken te verlaten, verzoeken wij je om de koelkast/vriezer leeg te maken, het vuilnis weg te gooien, de stekker uit het stopcontact te halen, de ramen te sluiten en de verwarming lager te zetten. Wij stellen het op prijs als je de Service Desk via e-mail informeert als je van plan bent langer dan twee weken weg te gaan.