FAQ’s

Huren

Wat voor contractvormen zijn er mogelijk bij OurDomain Amsterdam South East?

Contractvormen East House:

  • Young professionals & studenten contract: minimaal 1 jaar, maximaal 5 jaar met een opzegtermijn van één maand

    Criteria:

    • Je volgt momenteel of bent eerder ingeschreven geweest bij een Bachelor of Master's opleiding (HBO/WO), inschrijfbewijs vereist. Of je bent werkzaam of studeert aan het Amsterdam UMC
    • Je bent minimaal 18 en maximaal 27 jaar (maximaal 22 jaar voor de Standard Studio)
    • Je bent student of (zelfstandig) ondernemer / ZZP-er
  • Professional contract, vaste looptijd van minimaal 12 maanden, maximaal 24 maanden

    Criteria:

    • Je volgt momenteel of bent eerder ingeschreven geweest bij een Bachelor of Master's opleiding (HBO/WO), inschrijfbewijs vereist. Of je bent werkzaam of studeert aan het Amsterdam UMC
    • Je bent minimaal 18 jaar, er is geen maximumleeftijd voor dit contracttype
    • Je bent ZZP-er / zelfstandig ondernemer
    • Dit contracttype is alleen mogelijk voor Executive plus studio's
  • PHD-contract (huurcontract voor de duur van je doctoraat). Dit contract is alleen mogelijk voor Executive Plus studio's

Wat zijn de voorwaarden voor het huren van een appartement in OurDomain Amsterdam South East?

Dit verschilt per gebouw. Je leeftijd, opleidingsniveau en inkomen zijn belangrijk om in aanmerking te komen voor East House. In North en West House gelden andere voorwaarden. Dit zijn huurappartementen in de vrije sector, waardoor er andere criteria gelden omtrent het minimum inkomen.

Hoe kan ik me voor een appartement inschrijven?

  • Appartementen worden toegewezen op volgorde van inschrijving. Je inschrijving wordt alleen bevestigd, wanneer je de inschrijfkosten hebt betaald. Wanneer je een appartement hebt gekozen, kun je het inschrijfformulier invullen en alle documenten binnen 72 uur uploaden om je inschrijving af te ronden.
  • Het reserveren van een appartement (en het betalen van de inschrijfkosten) betekent NIET automatisch dat de inschrijving wordt geaccepteerd. Nadat je het inschrijfformulier hebt ingevuld en de vereiste documenten geüpload hebt, wordt de inschrijving verwerkt. Greystar behoudt het recht om elke inschrijving af te wijzen. Het inschrijfgeld wordt alleen terugbetaald als de inschrijving wordt afgewezen om andere redenen dan vermeld in de kwalificatiecriteria.
  • Zodra jouw inschrijving is verwerkt, wordt er een contract opgesteld. Nadat je het contract hebt ondertekend en de borg hebt voldaan, zal OurDomain Amsterdam South East het contract medeondertekenen. Je huurcontract is pas definitief na medeondertekening door OurDomain Amsterdam South East. Houd er rekening mee dat je binnen 72 uur het contract moet ondertekenen en de borg moet betalen.

Hoe werkt het boekingssysteem?

  1. Klik op "BOEK NU"
  2. Klik op het appartement type van je keuze

    • Er zijn vier categorieën: Standard, Superior, Executive en Executive Plus
    • Per categorie worden 10 beschikbare appartementen getoond
  3. Selecteer het gewenste appartement / typenummer
  4. Kies een gewenste verhuisdatum

    • De eerst mogelijke verhuisdatum is 17 augustus 2020*
  5. Vul alle velden in die gemarkeerd zijn met een ster

    • Houd er rekening mee dat je je naam volledig invult en "titel" kiest.
    • Alle vereiste documenten moeten worden geüpload. Je kunt indien nodig, meerdere documenten uploaden
    • Een foto voor je ID-kaart is verplicht. Dat mag een selfie zijn, die we op je ID-kaart zetten
  6. Betaal de inschrijfkosten van € 100

    • Houd er rekening mee dat het appartement alleen voor je wordt gereserveerd als de inschrijfkosten zijn betaald
    • Betaal slechts eenmalig € 100 en wacht op de bevestiging van de betaling, klik het pop-up betalingsscherm niet weg ajb
  7. Wacht tot je documenten zijn beoordeeld door het leaseteam

    • Deze worden zo snel mogelijk beoordeeld, daarna nemen we contact met je op.  Dit kan circa 3 - 4 werkdagen duren
    • Je ontvangt daarna verdere instructies over het betalen van de borg.
  8. Betaal de borgkosten

    • Houd er rekening mee dat de borgkosten binnen 72 uur nadat je aanvraag is goedgekeurd, moeten worden betaald.
  9. Onderteken het digitale contract in je account omgeving – daarna wordt het contract door de verhuurder ondertekend en is je huurovereenkomst compleet
  10. Gefeliciteerd! Je hebt net een nieuw appartement in OurDomain Amsterdam South East gehuurd!
  11. Wij houden contact en informeren je op een later moment over de inhuizing
*kan worden gewijzigd

Wat is het inschrijfgeld?

  • Het inschrijfgeld bedraagt ​​€ 100.
  • OurDomain Amsterdam South East behoudt het recht om een ​​aanvraag te weigeren.
  • Zodra de € 100 betaald is, wordt het appartement offline gehaald en voor je gereserveerd, totdat je de registratie hebt voltooid.
  • Het inschrijfgeld wordt niet terugbetaald - zodra je verhuist naar je appartement worden deze kosten omgezet naar verhuiskosten. Er worden dan verder geen extra kosten in rekening gebracht.

Wat is de borg?

Er moet een borg worden betaald voordat je het appartement definitief huurt. Deze borg voldoe je tijdens het inschrijfproces. Het borgbedrag wordt uiterlijk 97 kalenderdagen na beëindiging van het contract terugbetaald, behoudens gedeeltelijke of volledige aftrek zoals beschreven in de Algemene Voorwaarden.

  • Standard Studio: € 1.500
  • Superior Studio: € 1.750
  • Executive Studio: € 2.000
  • Executive Plus Studio: € 2.000

Hoe werkt het proces nadat alles is ondertekend?

We nemen contact met je op om de exacte verhuisdatum in te plannen. Dit is meestal de eerste week van je huurtermijn. De huur van de eerste maand wordt dan herberekend op basis van jouw beschikbaarheid.

Wat is de exacte datum waarop ik kan verhuizen?

East house opent zijn deuren voor bewoners vanaf 10 augustus 2020. Vanaf deze datum zijn move ins al ingepland. Je zult door ons een inhuis datum en tijd toegewezen krijgen na het ondertekenen van het huurcontract. De in huisdatum die in het online verhuurportaal wordt weergegeven tijdens de registratie is slechts een indicatie. Uiteraard zullen wij ons best doen om een inhuis datum op basis van jouw voorkeuren toe te wijzen, maar uiteindelijk wordt dit toegewezen op basis van beschikbaarheid (first come, first served). In verband met COVID-19 kunnen wij maar een gelimiteerd aantal bewoners per dag inhuizen.

North House en West House worden in Q1/Q2 2021 opgeleverd. Informatie over verhuisdata volgen eind dit jaar.

Stijgt de huur elk jaar?

Ja, je ontvangt in april van elk jaar een brief waarin de jaarlijkse verhoging per juli wordt bevestigd.

Wat gebeurt er, nadat ik me heb geregistreerd? Hoe worden de appartementen toegewezen?

Op volgorde van inschrijving. Als jouw gewenste type appartement beschikbaar is en je aan de criteria voldoet, nemen we je op in het verhuurproces. Het verhuurproces vindt online plaats via ons verhuursysteem Rent Café.

Kom ik in aanmerking voor huurtoeslag?

Dat hangt af van je leeftijd en inkomen. Op de website van de Belastingdienst kun je kijken of je in aanmerking komt en berekenen hoeveel huurtoeslag je krijgt.

Hoeveel huurtoeslag kan ik krijgen?

Dat hangt af van je leeftijd en inkomen. Als je de website: www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/zoeken/zoeken?q=huurtoeslag bezoekt, kun je zien of je in aanmerking komt en berekenen hoeveel huurtoeslag je krijgt.  Bij het aanvragen van huurtoeslag vraagt de Belastingdienst naar de basis van de niet verrekenbare servicekosten per maand.

De servicekosten zijn als volgt opgebouwd:

Schoonmaakkosten voor gemeenschappelijke ruimtes           € 10.00
Energiekosten voor gemeenschappelijke ruimtes                     €    7.50
Kosten voor diensten van de huismeester                                    € 10.00
Kosten voor dienst- en recreatieruimten                                       €    2.50
Totaal                                                                                                          € 30.00

Hoe beëindig ik mijn huurovereenkomst? Kan ik dit in mijn eerste jaar doen?

Je kunt na een verblijf van twaalf maanden de huurovereenkomst beëindigen. Dit doe je door (minimaal) een kalendermaand van tevoren een e-mail te sturen naar de service desk. Houd er rekening mee dat de beëindiging pas definitief is, nadat je een schriftelijke bevestiging van OurDomain Amsterdam South East hebt ontvangen. Lees de algemene voorwaarden voor meer informatie.

Waar vind ik meer informatie over de voorwaarden?

Alle voorwaarden staan vermeld op www.thisisourdomain.nl/en/amsterdam-south-east. Mocht je nog vragen hebben dan kun je deze mailen naar info@thisisourdomain.nl 

Criteria / voorwaarden

Wat zijn de kwalificatiecriteria voor OurDomain Amsterdam South East?

Kwalificatiecriteria East House:

  • Je volgt momenteel, of bent eerder ingeschreven geweest bij, een Bachelor of Master’s opleiding (HBO/WO), inschrijfbewijs vereist.
  • Of je bent werkzaam of studeert aan het Amsterdam UMC
  • Je huidige arbeidsstatus is een van de volgende:

    • Arbeidsovereenkomst - onbepaalde tijd (vast contract)
    • Arbeidsovereenkomst - tijdelijke overeenkomst (indien ouder dan 3 maanden; werkgeversverklaring)
    • Zelfstandig, inschrijving minimaal 1 jaar bij Kamer van Koophandel (ZZP, minimaal 1 jaar ingeschreven bij Kamer van Koophandel)
    • PhD student
    • Student
  • Je bent niet geregistreerd bij World Check
  • Je netto maandinkomen is minimaal 2x de maandelijkse basishuur

Kan ik hier met een vriend komen wonen?

In North en West House zijn een aantal zogenaamde ‘Friends-appartementen’ beschikbaar. Dit zijn appartementen met een gedeelde woonkamer en twee slaapkamers, elk met een eigen badkamer. Hier kun je dus samen met een vriend(in) wonen.

Ik ben een (young) professional, kan ik de inkomenseisen delen met een ander, wanneer ik met een huisgenoot ga samenwonen?

Er wordt alleen rekening gehouden met het inkomen van de hoofdhuurder.

Ik ben een (young) professional, kan iemand anders mijn huuraanvraag doen als ik zelf niet aan de inkomenseisen kan voldoen?

Nee dat is niet mogelijk. De minimale inkomenseis om in OurDomain Amsterdam South East te wonen, is een netto-inkomen van twee keer je maandelijkse kale (basis)huur.

Ik ben een (young) professional, wat als ik tijdens mijn verblijf ineens werkloos word? Kan ik hier nog steeds wonen?

Ja, als je je kale (basis)huur en servicekosten nog kunt betalen.

Kunnen stellen samenwonen in OurDomain Amsterdam South East?

In appartementen met een woonoppervlakte groter dan 26,5 m2 mogen twee personen samenwonen. In dit geval rekenen wij een extra toeslag in de servicekosten, omdat je samen naar verwachting meer energie verbruikt en ook de tweede persoon gebruik maakt van alle diensten en faciliteiten.

Ik studeer aan het ROC in Zuidoost, kan ik mij ook inschrijven voor OurDomain Amsterdam South East?

East House is specifiek voor studenten met een HBO- of Universitaire-opleiding, young professionals met dit opleidingsniveau en medewerkers van het Amsterdam UMC.

Drie jaar geleden ben ik afgestudeerd op het HBO. Kan ik mij ook inschrijven?

Ja, je kunt je inschrijven voor East House, mits je ook voldoet aan de criteria, zoals de inkomensgrens.

Kan ik me ook inschrijven als ik pas over een paar maanden begin met studeren?

Je hebt een geldig registratiebewijs nodig om in aanmerking te komen. De appartementen in East House worden in Q3 opgeleverd.

Appartement info

Worden de appartementen gemeubileerd of ongemeubileerd opgeleverd?

  • Alle studio's in East House zijn gemeubileerd.
  • Alle appartementen in North en West House worden gestoffeerd opgeleverd.

Alle appartementen in East House hebben vinylvloeren van hoge kwaliteit, wandafwerking, schilderijrails (of planken) en gordijnen. Wanneer je een appartement selecteert in ons online verhuursysteem, vind je informatie over het specifieke meubelpakket.

Ik neem liever mijn eigen meubels mee, kan dat?

  • Alle studio's in East House zijn gemeubileerd. Uiteraard kun je altijd je eigen kleine meubels, decoratie en accessoires meenemen.
  • In North en West House (Q1/Q2 2021) worden de appartementen gestoffeerd opgeleverd. De appartementen zijn voorzien van een moderne keuken en badkamer, vloer- en wandbekleding. Hier kun je je eigen meubels meenemen.

Wanneer kan ik verhuizen?

  • East house opent zijn deuren voor bewoners vanaf 10 augustus 2020. Vanaf deze datum zijn move ins al ingepland. Je zult door ons een inhuis datum en tijd toegewezen krijgen na het ondertekenen van het huurcontract. De in huisdatum die in het online verhuurportaal wordt weergegeven tijdens de registratie is slechts een indicatie. Uiteraard zullen wij ons best doen om een inhuis datum op basis van jouw voorkeuren toe te wijzen, maar uiteindelijk wordt dit toegewezen op basis van beschikbaarheid (first come, first served). In verband met COVID-19 kunnen wij maar een gelimiteerd aantal bewoners per dag inhuizen.
  • North en West House worden opgeleverd in Q1/Q2 2021. Vanaf dat moment zullen de eerste bewoners verhuizen.

Kan ik een plattegrond van de appartementen krijgen?

Ja, deze vind je op de appartementenpagina. Je kunt ook contact opnemen met het verhuurteam. Wij staan altijd klaar om je te helpen.

Mag ik ook vrienden en familie uitnodigen om gebruik te maken van de gemeenschappelijke ruimtes?

Ja, natuurlijk! Je mag altijd vrienden en familie uitnodigen. Nodig je meer dan vier personen uit? Meld dit dan even bij de service desk. Houd er rekening mee dat je volledig verantwoordelijk én aansprakelijk bent voor het gedrag van je gasten.

Mag ik mijn appartement onderverhuren, bijvoorbeeld via een platform als AirBnB?

Nee, dit is ten strengste verboden. Houd er rekening mee dat dit kan leiden tot onmiddellijke beëindiging van je contract en een hoge boete, zoals beschreven in de algemene voorwaarden.

Mag een gast in mijn appartement overnachten?

Het is natuurlijk toegestaan dat gasten af en toe een nacht blijven slapen, zolang er geen overlast is. Houd er rekening mee dat je volledig verantwoordelijk en aansprakelijk bent voor het gedrag van je gasten.

Zijn huisdieren toegestaan ​​in OurDomain Amsterdam South East?

Huisdieren zijn niet toegestaan ​​in East House, North House en West House.

Is het toegestaan om iets in mijn appartement aan te passen?

Nee, dit is niet toegestaan. Ook is het niet toegestaan om gaten in de wanden te boren. Alle appartementen zijn voorzien van schilderijlijsten of planken. Hiermee kun je je appartement een persoonlijk tintje geven. Houd er rekening mee dat het ten strengste verboden is om iets aan de sprinklerinstallatie op te hangen of om te knoeien met de sprinklerkoppen of rookmelders.

Mag er gerookt worden in mijn appartement?

Roken is verboden in East House, North House en West House en alleen toegestaan in de aangewezen buitenruimtes.

Zijn de appartementen kindvriendelijk?

In North en West House komen appartementen die primair zijn ontworpen voor één- en tweepersoonshuishoudens. Ook jonge gezinnen kunnen hier wonen, maar er zijn geen speciale voorzieningen voor kinderen.

Beschikbaarheid

Het appartement van mijn voorkeur is niet beschikbaar, kan ik op de hoogte gebracht worden als er een appartement vrijkomt?

Appartementen in OurDomain Amsterdam South East worden toegewezen op volgorde van inschrijving. Als je je aanmeld als belangstellende, houden we je via de nieuwsbrief op de hoogte van OurDomain Amsterdam South East- en nieuwe beschikbare woningen. Houd er rekening mee dat er elke dag nieuwe appartementen beschikbaar kunnen komen, dus bezoek de website regelmatig.

Faciliteiten en services

Waaruit bestaan de servicekosten?

De servicekosten bestaan uit verrekenbare servicekosten, niet-verrekenbare servicekosten en kosten voor de aanvullende diensten. De verrekenbare servicekosten zijn variabele kosten zoals beveiliging, schoonmaak, energie, water, groenvoorziening en energie en water voor openbare ruimtes. Je betaalt maandelijks een voorschot dat jaarlijks in juli wordt verrekend. Voor de aanvullende diensten vragen wij een vast bedrag voor voorzieningen en diensten zoals de service desk, een lidmaatschap van een sportschool, het gebruik van lounges, een game room, tuinen en terrassen. Je kunt er niet voor kiezen om de diensten die OurDomain Amsterdam South East aanbiedt, niet af te nemen.

Hoe worden de voorzieningen berekend?

  • Supersnel (draadloos) internet is inbegrepen in de servicekosten
  • Water: een voorschot is inbegrepen in de servicekosten en wordt jaarlijks verrekend op basis van het gebruik.
  • Energie: een voorschot is inbegrepen in de servicekosten en wordt jaarlijks verrekend óf bij vertrek op basis van jouw feitelijk gebruik. De energie bij OurDomain Amsterdam South East is 100% duurzaam (wind- of zonne-energie).
  • Verwarming wordt verzorgd via een centraal stadsverwarmingssysteem van Eteck. Op de datum dat je verhuist ontvang je een contract dat je aangaat met Eteck. Eteck factureert een maandelijks voorschot, dat zij jaarlijks óf bij verhuizing verrekenen op basis van je verbruik.

Is er internet in de gemeenschappelijke ruimtes?

Ja, je kunt onze snelle Wi-Fi gebruiken in de gemeenschappelijke ruimtes.

Is er een beveiligde parkeerplaats voor mijn fiets, auto, scooter en/of motor?

Ja, in de overdekte fietsenstalling is per appartement één plek voor je fiets gereserveerd, dit is bij de huur inbegrepen. Er is een beperkt aantal extra parkeerplaatsen beschikbaar voor fietsen, scooters, motoren en auto's. Neem voor meer informatie over de beschikbaarheid van de parkeerplekken contact op met de service desk.

Kan ik mijn auto parkeren bij OurDomain Amsterdam South East? Zo ja, wat kost dit?

  • Onder OurDomain Amsterdam South East komt een parkeergarage met circa 400 parkeerplaatsen. Neem contact met ons op als je er een wilt huren. De parkeergarage is ook voor bezoekers beschikbaar tegen een redelijk uurtarief.
  • OurDomain Amsterdam South East ligt naast station Holendrecht, met een goede trein- en metroverbinding, waardoor je in principe geen auto nodig hebt. Voor bewoners die af en toe een auto nodig hebben, is het mogelijk om gebruik te maken van elektrische deelauto's of deelfietsen (vanaf Q1/Q2 2021).

Er worden ook activiteiten georganiseerd. Is het verplicht om hieraan deel te nemen?

In en rond OurDomain Amsterdam South East worden regelmatig activiteiten georganiseerd. Uiteraard is deelname aan de activiteiten niet verplicht.

Ik maak geen gebruik van de diensten van OurDomain Amsterdam South East. Vervallen mijn servicekosten in dit geval?

OurDomain Amsterdam South East is een totaalconcept waarbij je een appartement huurt met veel bijbehorende diensten en faciliteiten. De kosten voor deze onderdelen zijn per inwoner erg competitief door centrale inkoop- en schaalvoordelen. Dit is een vast onderdeel voor alle huurders.

Commerciële voorzieningen

Ik ben een lokale ondernemer en wil graag bijdragen aan het succes van OurDomain Amsterdam South East. Is dat mogelijk?

Lokale ondernemers zijn zeker welkom om zich te vestigen in OurDomain Amsterdam South East. Via ondernemers@thisisourdomain.nl of Funda Business kun je zien of er commerciële ruimtes beschikbaar zijn en laten weten dat je interesse hebt.

Amsterdam Zuid-Oost

Waar is Amstel III?

Amstel III ligt tussen de Amsterdam Arena en het Amsterdam UMC, locatie AMC (nabij de snelwegen A2 en A9). Het is onder meer bekend van de Ziggo Dome, AFAS Live, de Johan Cruijf Arena, woonwinkel IKEA, etc. Het is een van oudsher kantorengebied dat de komende jaren wordt getransformeerd tot een 24/7-locatie om te wonen, te werken, bedrijvigheiden vrije tijd etc.

Wat gebeurt er in Amstel III?

Amstel III wordt de komende jaren een 24/7 stadsdistrict, een belangrijke uitbreidingslocatie voor de gemeente Amsterdam en Zuidoost, zie hierboven.

Welke andere ontwikkelingen vinden er in het gebied plaats?

Er zijn veel nieuwe initiatieven, zoals een nieuw park (Spoorpark) tussen OurDomain Amsterdam South East en Station Holendrecht. Ook zijn er veel nieuwe (creatieve) broedplaatsen voor jonge ondernemers en komen er veel nieuwe woningen bij in het gebied de komende jaren. Voor jonge ondernemers biedt Amstel III ook veel kansen, dankzij de nieuwe commerciële ruimtes. Daarbij komen er meer winkels, bijzondere fiets- en wandelroutes, parken, zitplekken en wordt ruimte gecreëerd voor sport en recreatie. Onder de naam 'HOBU', Pop-Up City, Vinger.nl en We The City nieuw leven in het gebied in opdracht van de gemeente. https://hobu.amsterdam/

WIL JE OP DE HOOGTE BLIJVEN VAN ONS WONINGAANBOD?